У педагога
є важка, але дуже важлива місія - бути класним керівником. Одні вважають її
доповненням до своєї викладацької роботи, інші - навпаки, найголовнішою. Як би
не була важка ця діяльність, вона, поза сумнівом, потрібна дітям, оскільки
основна структурна ланка в школі - це клас. Саме там зароджується інтерес до навчання, формуються соціальні
стосунки між дітьми. Клас є системою, яка допомагає реалізувати турботу про
соціальне благополуччя дітей, вирішувати
проблему
їх дозвілля, об'єднувати колектив, формувати відповідну емоційну атмосферу.
Організатором діяльності учнів у класі, координатором дій був і залишається
класний керівник.
Важливим
завданням в плані виховання є формування
дружного, згуртованого дитячого колективу. У ході реалізації цього основного
напряму вирішуються і вужчі, але не менш важливі завдання: формування етичної культури в учнів
і розвиток у них індивідуальних здібностей і естетичних понять.
Завдання
класного керівника - створювати умови для саморозвитку учнів. Квітка зростає
сама. Її не треба тягнути за верхівку, «пхати» і «штовхати». Її треба поливати,
обігрівати і освітлювати сонцем. Їй потрібно створювати умови, задовольняючи
внутрішні потреби і запити. І тоді рослина буде здоровою, як наказано бути природою.Дитя
- паросток людський. У ньому спочатку закладено невгамовне прагнення до
розвитку. Мета - затвердити своє унікальне «Я», виявити своє неповторне
призначення. А мета педагога допомогти йому в цьому.
Мій
стаж роботи на посаді класного керівника
- 9 років, за цей час я зробила 1 випуск.
З числа всіх моїх випускників 85
% вступили до вузів і успішно навчаються. У даний час працюю класним керівником 8-Д
класу.
Насамперед
хочу, щоб мої учні вміли ставити інтереси суспільства вище особистих, щоб вони
володіли гострим почуттям обов'язку, відповідальності, жили за законами совісті
і колективу, були безкорисливими, сміливими, чесними і справедливими.
Напрями виховної роботи:
Навчальна діяльність
Фізичне виховання і здоровий
спосіб життя
Трудова діяльність
Пізнавальна діяльність і
естетичне виховання
Національно-патріотичне виховання
Громадянське виховання
Превентивне виховання
Духовно-етичне і правове
виховання
Пріоритетним
напрямом у виховній роботі вважаю духовно-етичне і правове виховання учнів.
Моральність повинна стояти попереду і вести за собою інтелект.Жодна людина не
народжується з певним рівнем духовності, духовність формується поступово, з
дитинства. І в наших силах допомогти дітям зрозуміти і прийняти найбільші
духовні цінності, розвинути основи моральності. Саме тому етичне виховання -
один з найважливіших напрямів моєї роботи.
Основними
завданнями цього напряму є сприяння:
•
культурній і духовно-етичній освіті педагогічної громадськості і
сім'ї,
• духовно-етичному і патріотичному
вихованню школярів;
•
відродженню, збереженню і розвитку кращих традицій національної
культури, залучення до духовних цінностей.
У процесі моєї
роботи виробився певний стиль стосунків з дітьми:
• Не забороняти, а направляти;
• Не змушувати, а переконувати;
• Не командувати, а організовувати;
•Не обмежувати,
а надавати свободу вибору.
Будучи класним
керівником, вважаю, що метою виховного процесу є виховання вільної,
талановитої, фізично здорової особи, збагаченої науковими знаннями, готової до
творчої діяльності, яка досягається через формування в учнів етичного
відношення до навколишніх людей і усвідомлення цінності людського життя, через
формування культури інтелектуального розвитку і вдосконалення учнів, а також культури
збереження власного здоров'я.
Проводячи
анкетування учнів,а також діагностику етичної вихованості, виявляю здібності
дітей, їх позитивні і негативні риси вдачі для подальшого коректування. Аналізуючи проведену роботу, помічаю, що
динаміка показників може бути неоднаковою, більш того, деякі показники можуть
майже не мінятися, а інколи можуть бути гірше, ніж на попередньому етапі. Загальний
висновок робиться на основі зіставлення
всіх отриманих даних, що характеризують виконану роботу.
Прагну
залучити до активної участі в різних шкільних і класних заходах усіх учнів
класу. Усвідомлюючи, що здоров'я школярів це головне завдання сучасної школи,
приділяю велику увагу формуванню культури збереження і вдосконалення власного здоров'я. Це і фізкультхвилинки, які дозволяють дітям
відпочити ,і головне, звичайно, це велика кількість спортивних естафет,
змагань, конкурсів.

У
своїй роботі використовую інноваційні методики, творчо підходжу до виховної і соціально-педагогічної роботи.Прагну створити умови для розвитку творчої
ініціативи у дітей, цивільної позиції, відповідальності .Прагну досягти найкращого результату і граничної ефективності
будь-якої виховної справи. Результатом моєї роботи є:
1)цікаві загальношкільні заходи («День Перемоги», «А нумо х лопці», «На Великдень»,
«Українські вечорниці»);
2)години
спілкування та виховні заходи («Дороги, які ми вибираємо»; «Як використовувати
свої права», «Милосердя й доброта-людства два
крила»,«Життя без шкідливих
звичок», «Чи легко бути дорослим?», «Що таке ігроманія?», «Ми за чисту
планету», «Дбайливе відношення до батьків-ознака високої культури», «Ціна
однієї хвилини», «Щасливий той,хто щасливий вдома», «Новорічна казка», «Свято
мандарина», «Що означає бути відповідальним за кохану», «Любов з першого
погляду», «Репродуктивне здоров`я молоді»);

3)батьківські
збори («Заохочення і покарання дітей в сім'ї», «Як запобігти правопорушенням
дітей», «Особливості підліткового віку», «Бережіть своїх дітей», «Роль батьків у формуванні здорового
способу життя і подоланні шкідливих звичок»).
Для формування
в учнів духовно-етичних цінностей
організовую для дітей пізнавальні екскурсії, де знайомимося з пам'ятками
Львова, Донецька,Прикарпаття,Соледара,Бердянська,Запоріжжя,Яремче,Феодосії,Ялти,Севастополя,
відвідуємо музеї, виставки, а також зустрічаємося з цікавими
людьми.

Робота класного керівника непроста: усі
педагоги знають, що класний керівник
відповідає "За все” і в ідеалі повинен уміти виконувати безліч справ
одночасно. Тому постійно підвищую свій професійний рівень, приділяючи велику
увагу самоосвіті. Постійно користуюся
ітнернет-сайтами з методичними розробками різних заходів,розміщую розробки
власних заходів в Учительському журналі он-лайн,друкуюсь у журналі «Позашкільна
освіта», проходжу дистанційні курси.
Ділюся
з колегами своїм накопиченим досвідом, надаю педагогічну допомогу з питань
виховної, організаційної і творчої роботи іншим класним керівникам.